Bröllopskörning

18.07.2014 11:01

Har äntligen kört mitt första bröllop som har varit en milstolpe för mig. Fick förfrågan om det 1.5 vecka innan bara och hade inte kört Lizzy sen bruksDM:et i september men tackade ja.Rustadeupp vagnen och målade i 4 timmar. Sen började letandet efter en fin beg sele. Hittade till slut en, fick köra hemifrån kl 05,30 på torsdagen m flickorna i bilen till Halmstad, lasta in selen och köra hela vägen hem igen. Upptäckte att Lizzy hade blivit halt så henne kunde jag inte använda Panik!

Fick hyra en annans fjording(halvsyster till Lizzy) som har kört lite folk på marknad innan men som jag knappt har träffat innan. Dagen innan bröllopet hotar dom med ösregn och åskväder så vi trodde vi skulle få ställa in :(

Tillslut så gick det bra, hästen skötte sig och vädret var perfekt ända tills vi hade lastat vagnen och börjat färden hemåt, då började regnet :)

Fick i efterhand reda på att hästen jag hade endast hade kört offentligt på den där marknaden helgen innan och på midsommar och att hon bara hade varit inkörd i några månader Gahh! tur man inte visste det innan ;)