Caxe

17.10.2014 13:41

För en vecka sedan fick jag hem min nya fjording Caxe. Caxe är 3 år och är halvbror med Lizzy, det var en av anledningarna till att jag vågade köpa honom obesedd. Han va inriden(mest skogsriden) och blev inkörd som ettåring sedan dess inte så mkt körd.  Tanken är att jag ska ha honom på bruks-sm nästa år, är ju redan direktkvalificerad i och med förstaplatsen i år men kan ju tyvärr inte tävla med Lizzy nästa år ifall hon får föl :) Kanske lite orealistiskt mål att komma bra till med en 4:åring när dom flesta startande brukar vara 10 år och äldre, men men det struntar jag i ;) Med dom få gånger jag ridit honom än så länge har jag mina förhoppningar att han ska bli en utmärkt brukshäst. Hoppas också på att det ska gå att köra par med honom och Lizzy, jag har aldrig kört parhästar förut men nån gång ska ju vara den första :)