Villman och inridningsuppdraget

06.08.2014 17:39

Fölet jag köpte har nu fått namnet Villman, Vill man så vill man som mina flickor brukar säga. Så roligt att få börja med ett föl från början (- 2 mån) i mon är han 3 mån, han har redan löshoppat på eget bevåg, vant sig vid rakapparaten, haft vojlock och gjord när han är med som handhäst när jag ridit på Cilla, blivit tvättad, lasttränat, stå uppbunden och lyfta på hovarna.  Lizzy är hans stora idol så det ska nog gå bra att ha dom som parhästar i framtiden, saltstenen går bra att dela på i alla fall :)


Har varit hos en familj i lönashult till och från sen i april. Har hjälpt dom m sitt russ som fyllt 3 och behövdes ridas in. Idag red flickan helt själv på henne för första gången och jag kunde trava lite på henne. Kul är det när det går bra. Har även börjat rida in Villmans mamma Cilla om aldrig har haft nån människa på sig innan. Tömkörde henne en gång sen andra gången så red jag henne, superduktig är hon :)